"Deprimerade människor."

Ja som ni ser i rubriken så tänkter jag skriva lite om "deprimerade människor" i det här inlägget och innan jag börja skriva vad jag tycker tänkte jag bara skriva att jag har verkligen inget imot männskor som är deprimerade på riktigt för det är jätte synd om dom.
Jag har desutom haft folk som har står mig väldigt nära som har mått jätte dåligt, men är inte dom jag ska skiva om, jag ska skriva om dom som egentligen inte är deprimerade utan bara säger det för att får uppmärksamhet och för att folk ska tycka synd om dom. 
Jag tänker inte skriva några namn, men det finns ganska många människor som jag känner som t.ex en dag är jätte "deprimerade" och lägger upp massa bilder på internet när dom har skärt sig. Dagen efter så mår dom helt plötsligt jätte bra och skiver om hur deras liv är så perfekt.
Det stör mig något så förbannat för om man inte mår dåligt för något eller om det kanske bara är lite jobbigt i skolan ett tag så är det inte okej att lägga ut bilder på skärsår och säga att:
"Man ska ta livet av sig" eller att "Jag är ingenting värt och ingen blyr sig om mig".
 Oftast är det inte äns så för om man skrollar ner på sidan så ser man typ 36 komentarer som det bara står saker som:
"Ne men å gumman du är ju den finnaste" och "Du är mer värd än mitt eget liv" eller "Nej jag älskar dig mer än min mamma". (suck) -.-'
Så om du inte mår dåligt på riktigt eller om du kanske bara har en jobbig period i skolan skriv inte sådana sakar då. Jag lovar att det finns människor som har det mycket jobbigare än du och att alla får gå igenom jobbiga parioder. Det är bara att bita ihop och kämpa på istället. Du är inte ensam om att ha det jobbigt. :D
 


Postat av: Jenny

Ja sådant gillar jag verkligen inte! Det är samma sak som när någon skriver "åhh jag mår så dåligt bla bla" på facebook och sedan så kommer det tio kommentarer som det står "åh gumman var har hänt?" osv och den som skrev statusen svarar "det vill jag inte ta här". What the fuck! Det har man ju redan gjort liksom så va fan..

Svar: Ja det är väldigt störigt att dom äns skriver det om dom ändå inte vill skriva vad det är frågan om. Det är ju bara för att göra folk nyfikna och för att få uppmärksamhet. Det är verkligen kul att läsa att det är någon mer som tycker likadant! :) Kram Tilde
kritiska.blogg.se

2012-12-19 @ 15:11:57
URL: http://www.nattstad.se/pearlweed

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Tack för att du läser bloggen >:D