Det ska inte behöva vara så.

Tänkte skriva ett inlägg om en sak som är hemsk igentligen. 
 
Jag och min mamma & 2 år yngre lillasyster var i helgen och handlade, kläder.
Min syster köpte jättefina kläder som hon verkligen gillar och var glad att kunna ha dem på måndag i skolan. De var jättefina tycker jag med.
Men i morse sa hon till mamma: "Mamma, jag vill inte ha de här kläderna"
Vi frågade såklart varför hon inte ville ha kläderna längre. Svaret blev:
"De andra i min klass bara klagar på mina kläder"
 
Jamenar, vafan? Ska man inte våga ha på sig ett klädesplagg för att några CPBARN i ens klass påpekar det? Och vem GÖR ENNS SÅ? Jag har ALDRIG gått fram till en person och sagt något liknande som: "Varför har du de byxorna på dig?"
Om man är normalt uppväxt gör man inte så. Och även om man inte är det borde man väl fatta att det är något man inte säger? Herregud.
Kan ju jämföra hennes klass med min egen. Jag har nästan aldrig fått en sådan kommentar, medans i hennes klass verkar det vara en självklarhet att klaga på varandras utséende. Usch. Jävla sär ungar.
 
Det borde inte vara så. Att man inte vågar gå till skolan med ett speciellt klädesplagg, en speciell frisyr eller liknande. 
Fy.
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Tack för att du läser bloggen >:D