Barn som växer upp för fort..

Innan någon börjar skriva så ja, jag är fullt medveten om att jag fortfarande är ett barn även om jag räknas in till "ungdomar" men iaf.
 
Något som man ser alltför ofta nu är barn som kanske är 12 år och försöker bete sig som om de vore 18, riktar mig inte till någon särskilld, det finns hur många exempel som helst.
Det är sånt som gör mig upprörd, jag och mina vänner lekte häst tills vi var minst 11, vi har alltid betett oss lite ah, barnsligt. Haha
Men barnen nu, de slutar att leka vid 9 och försöker att vara vuxna, och tar sig själv ofta på för stort allvar.
 
Gå ut och lek istället för att fundera världens alla problem, spring runt med hög musik och dansa runt i din pyjamas. Ha KUL med dina vänner och lek, det spelar ingen roll vad andra tycker om dig, för du kommer aldrig att bli 12 igen, nästa år är du 13 och innan vi vet ordet av så är vi vuxna på riktigt. Då kommer du inte att kunna göra allt du kan nu, lek med Barbie om du nu vill det, eller du kanske vill leka krig i skogen, sure gör det bara du inte leker vuxen :)
 
 
 


Postat av: Emma

Kunde inte hålla med dig mer! Har själv en barndomskompis som jag byggde koja i skogen med förra sommaren (Var 12 då). Det är verkligen skönt att kunna vara sig själv och inte behöva tänka på vad andra ska tycka när man har någon som alltifd finns kvar!

Svar: Vad härligt att du håller med! :DDet är precis sånt jag menar, man ska leka så länge som möjligt! :) / Kajsa :) xx
kritiska.blogg.se

2012-12-18 @ 09:49:30
URL: http://mittlivsfotografi.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Tack för att du läser bloggen >:D