Fortsätter på tema häst.

Tänker fortsätta detta inlägget med tema häst.
Fast denna gången tror jag att fler kommer hålla med mig om vad jag tycker.
 
Okej, det är så att bara 400 m bort från vårt hus går det en ensam häst. En brun travare. Jag har varit och hällsat på honom några gånger och det är en sjukt mysig häst.
Problemet är bara - han går ensam.
Jag har aldrig sett någon rida honom, rykta honom, va med honom, ingenting. Han börjar magra av nu, troligen av ålder men även av matbrist, kanske (det är ju vinter nu också, så det finns ju inget gräs). Jag vet inte, jag har aldrig varit inne i stallet eller så, men jag har heller aldrig sett hö ligga ute i någon av de 2 hagarna han går i året runt.
På vintern har jag sett att han när det är kallt har ett täcke, men det är allt.
 
DESSUTOM, och det som kanske är värst, är att den stackars hästen går ensam, helt och hållet ensam. Inte ett enda djur har han som sällskap. 
Kanske har ägarna haft honom länge, och när de skaffade honom var det inte lag på att hästarna skulle ha sällskap, men NU är det så. Dessutom, vad är det som säger att hästen inte led lika mycket förr när den var ensam, även om det inte var lag på att de skulle vara minst 2? Just det.
 
Jag har inte bott där jag bor så länge, så jag vet inte till 100 % vem som ägen hästen, och tagit reda på mer fakta om hur hästen mår, eftersom jag inte är 100 % säker nu. Men när jag fått reda på det kommer jag anmäla dem om det inte visar sig att det är ett missförstånd. Jag vet inte vad som sen kommer hända med honom, men någon borde få veta att han har det som han har.
 
Som sagt, jag känner inte ägarna och vet inte hur bra/dåligt han igentligen har det, men jag tycker FRUKTANSVÄRT synd om hästen, helt ensam.
 
Och nu är bilden EGENFOTAD, så ni behöver inte slösa energi på att skriva kommentarer om att folk kan polisanmäla mig, dah.
 
Och jag säger det IGEN, för att det inte ska uppstå några missförstånd, JAG KÄNNER INTE TILL ÄGARNA TILL HÄSTEN OCH VET DÄRMED INTE HUR ILLA HAN HAR DET, men ni vet ju mina åsikter kring det nu.


 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Tack för att du läser bloggen >:D