SF diskreminering

Nu tänker jag ta och berätta om den dåliga servicen jag fick senaste gången jag var på en SF biograf.
Tänker börja med att säga att nej, ingen av oss var 15 men hur många har inte försökt komma in på en film med 15årsgräns? 
Vi köpte biljetterna i kassan på bion och då sa dom ingenting om ålder så vi antog ju självklart att det var okej.
Men sedan när dom skulle kolla av biljetterna innan man går in i biosalongen hade dom helt plötsligt problem.
Det var en tant som stog och kollade av biljetterna, skulle vilja säga att hon var runt 60 år gammal.
Och hon sa endast till mig.
Jag hade verkligen inte brytt mig ifall dom sa till alla men grejen var att hon kallade mig "lilla vän"
Och jag personligen tyckte att det var väldigt förnedrande då jag är exakt lika gammal som dom andra.
Visst jag är lite kortare än dom andra, men hon frågade inte ens efter deras leg.
Och det är väldigt oansvarigt av henne att inte ens fråga dom.
Hon sa "Dina kompisar som ser ut att vara 15 kan ju gå in, men jag kan tyvärr inte släppa in dig för du ser inte ut att vara 15" 
Kan säga att jag sa väldigt fula ord när jag gick därifrån, hoppas nästan att hon hörde lite.
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Tack för att du läser bloggen >:D