Vitt guld!

En morgon innan jag gick till skolan så tittade jag lite på Nyhetsmorgon och dom hade en "elefantexpert" som pratade om tjuvjakten på elefanternas betar. Han sa att det oftast var fattiga pojkar från t.ex Kina som reser till Afrika och tjuvjagar elefanter för att få ihop till pengar. Jag har hittat en länk på att 296 elefantbetar är värda omkring 2,2 miljoner dollar.
Om ni vill se länken klicka här.
Och nu vid jul är dom värda ännu mer så tjuvjakten ökar kraftigt.
Experten sa att om tjuvjakten fortsate likadant som nu så skulle det inte finnas några elefanter klar utanför skyddsstängsel. Jag gör mig jävligt upprörd för dom som jagar elefanterna gräver bara ut betarna och lämnar resten av elefanten att rutna bort. Jag har ett par exempel på det. 
Usch säger jag bara!! :S Jag håller på att spy när jag ser på dom här bilderna. Jag fattar inte heller hur man kan göra så här mot dom här underbara levande djuren. Det är jävligt skrämande att pengar har så stor makt. Det är som att våra tänder var jätte mycket värda och att det kom någon och döda en eller drog ut alla ens tänder utan bedövning och som ni ser på bilden ovan så är såret på norhörningen värdigt stors och helt öppet så det är en stor risk att det blir infäkterat. 
Tack så mycket för att ni tog er tid att läsa mitt första inlägg. <3 
 


Postat av: B

Usch, vad hemska bilder! Fan ta de som gör såhär mot dem!

Svar: Ja usch de är hemskt att dom behandlar djuren så! :( //Ajla
kritiska.blogg.se

2012-12-17 @ 17:16:28
Postat av: agnes

uuusch människor är riktiga odjur.

Svar: Usch ja! :( xx //Ajla
kritiska.blogg.se

2012-12-17 @ 17:34:18
URL: http://agnespagnes.devote.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Tack för att du läser bloggen >:D